top of page
  • Writer's picturedialogsense

האם מריבות הן חלק ממערכת יחסים תקינה?

בהחלט כן. דווקא ויכוחים ומריבות משקפות לגמרי מה קורה מתחת לפני השטח. הן מביאות למרחב של מערכות היחסים עוד צד שלנו, הצד הפגיע וכואב. יחד עם זאת, גם מריבות צריך לדעת לנהל.

אם יש רצון של שני הצדדים להיות ביחד, אז גם כאן, צריך לעשות מאמץ להישאר בני אדם אסתר פרל, כוהנת הטיפול הזוגי ואחת המנחות שאני לומדת גם דרכה, אוהבת מאוד מריבות. הן משקפות לחלוטין את מערך היחסים מעבר למילים היפות והחוויות הכייפיות.

מה שהיא טוענת כאן, שכאשר אנשים רבים כל הזמן על אותם נושאים, הם מעבירים מסרים סמויים אחרים. זו לא המגבת הרטובה על הרצפה, הכלים בכיור, מי שמשקיע יותר, הקרש בשירותים או מי לוקח את הילדים. יש שלושה נושאים מרכזיים הנמצאים מתחת לכל המריבות, העלילות, הסיפורים והתלונות 1. כח ושליטה 2. קירבה ואכפתיות 3. כבוד הדדי והכרה כח ושליטה, מי הקובע/ת את מה שקורה בקשר קרבה ואכפתיות, השתוקקות אמתית לאהבה. יותר קל לומר "אתה לא עוזר לי", מאשר לבקש עזרה. כבוד הדדי והכרה, לפעמים זה רק להבין את הכאב של הצד השני/ה. בלי פתרונות. רק הכלה מתוך כבוד אמיתי כחבר וחברה לחיים. כל המדיה וסיפורי הילדים שגדלנו עליהם עשו רומנטיזציה למערכות יחסים שהן מבוססות רק על כיף, שמחה ובילויים , בניתוק מכל האתגרים שהאדם השני עוברים ועוברות, האמונות, הילדות, סיפורי החיים וכיצד עוצבה האישיות מנסיבות החיים. מה שמוביל לעיתים לחוויות של סבל בתוך קשרים משמעותיים. אז מה ניתן לעשות? אי אפשר לסכם בכמה מילים התהליכים הטיפולים. זה מאוד אישי ומורכב. משתנה מאדם לאדם. יחד עם זאת, אנסה לתת כמה טיפים קטנים מחדר הטיפולים: **. מתחילים לדבר אמת. מה אני מרגיש/ה? בלי האשמות. להסביר מה בארוע שקרה הקפיץ אותי? באיזה מקום כואב זה נגע לי. ** כח ושליטה, לבחור את המלחמות שלי. לפתוח את הנושאים המשמעותיים לכל צד ולבחור ביחד מי יחליט ותחליט על מה. לשחרר קצת מהאגו **. לדבר רגשות האמתיים של געגוע, תשוקה, רצון למגע, במקום כעס על בעיות יומיומיות. התגעגעתי אליך במקום מדוע הגעת מאוחר... כמה זה קשה. זה יושב על פחד עצום לחשוף פגיעות ולהיפגע שוב כבעבר. **. במקום לבקש הכרה על הכאב שלי מהאחר, לספר מה הריב הזה מעיר אצלי מהילדות או העבר שלי? מערכת יחסים מהעבר ועוד. לדבר על עצמך ולא מה הוא / היא גורמים לך לריב זו אומנות, מיומנות נרכשת שמתחתיה מסתתרת בדידות וכמיהה לאחדות. תתאמנו על להיות בני אדם גם ברגעים הללו. זה מעיר את הסובלנות שכל כך נחוצה לנו בין כותלי הבית ומול הסביבה שלנו.


ציפי צ'אושו

מטפלת רגשית במשברים, טראומות ופגיעה על רקע מיני

מנחה ומרצה לתקשורת מקרבת

054-5644506





44 views0 comments
bottom of page